هنرمند، اولین مخاطبِ اثر خود است/ اهمیت مکان یابی در مجسمه سازیمکان یابی یکی از بزرگ ترین مسئله های مجسمه سازی است و متأسفانه خیلی از همکاران نسبت به جنبه مکانی مجسمه بی توجه هستند. وقتی یک مجسمه در شهر حضور پیدا می کند و جای درستی دارد می تواند با مخاطبان خود رابطه پیدا کند و جزیی از هویت شهری می شود و دیگر نمی توانید آن را از شهر بگیرید، - ایسنا/اصفهان مکان یابی یکی از بزرگ ترین مسئله های مجسمه سازی است و متأسفانه خیلی از همکاران نسبت به جنبه مکانی مجسمه بی توجه هستند. وقتی یک مجسمه در شهر حضور پیدا می کند و جای درستی دارد می تواند با مخاطبان خود رابطه پیدا کند و جزیی از هویت شهری می شود و دیگر نمی توانید آن را از شهر بگیرید، یعنی وقتی هویت می گیرد دیگر نمی توان هویت را از آن گرفت. مرتضی نعمت الهی اول بهمن ماه 1324 در شهر اصفهان متولد شد، در رشته مجسمه سازی هنرستان هنرهای زیبای این شهر تحصیل کرد و سپس این هنر را در دانشگاه تهران ادامه داد و راهی فرانسه شد، اما علاقه به ساختن و پرداختن، او را به ایران و اصفهان بازگرداند. مجسمه های استاد علی اکبر اصفهانی، شیخ بهایی، فردوسی، شیخ صدوق، درخت دوستی و طیران، ازجمله آثار این هنرمند در سطح شهر اصفهان است که برای هر یک راه درازی پیموده شده و حاصلِ آن، مجسمه هایی است که جزیی از هویت این شهر به شمار می روند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |