گاف؛ رمانی چندوجهی از زندگی زن ایرانیاگر می خواهید کنش های اجتماعی، خانوادگی و درونی ِ زنی معمولی را در یک رمان خوشخوان و پرکشش بخوانید، کافی ست کتاب گاف اثر سارا گریانلو (منتشرشده در نشر صاد) را باز کنید. - مدل خطی داستان گاف، فیلم انگل کُره ای محصول 2019 را برای نگارنده این نوشتار تداعی می کند که یک حادثه در یک سوم پایانی، قصه را می سازد اگر می خواهید کنش های اجتماعی، خانوادگی و درونی ِ زنی معمولی را در یک رمان خوشخوان و پرکشش بخوانید، کافی ست کتاب گاف اثر سارا گریانلو (منتشرشده در نشر صاد) را باز کنید. این کتاب، از آن نمونه هاست که خواننده را رها نخواهد کرد. جملات ساده و کامل، بی وقفه و تا نقطه پایان، قصه را سرپا نگه می دارد. موتور محرکه قصه را به گمانم لحن صمیمی راوی می چرخاند. خواننده نمی تواند نپذیرد که ناظرآباد بیرونی با مشخصه های یادشده در رمان گاف وجود ندارد؛ بخشی از این باورپذیری قصه، مدیون تصویر هایی است که روزانه شاهدش هستیم، وقتی از کنار سطل های پسماند رد می شویم. بخش دیگر و مهم تر باورپذیری، بُعد توانگری ِ نویسنده است در تصویرنگاری و نمایش محله هایی فقیرنشین. به طور مستمر و در خلال داستان، جملات طنازانه ای از گاف می خوانیم که تلخی ِ تصاویر ارائه شده از بدبختی ها را می شوید و می برد؛ جور بخاری را اجاق گاز کوچک تک شعله ای می کشد که من آن را در هر خانه ای د برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |