فراستی: سینما آینه اجتماعی خودش نیست، این دعوای من با آوینی بودمسعود فراستی در نشست «سینمای ایران از امید تا سیاه نمایی» با تاکید براینکه سینما آینه اجتماعی خودش نیست، گفت: این موضوع دعوای من با مرتضی آوینی بود. - به گزارش خبرگزاری فارس، نشست نقد و بررسی سینمای ایران از امید تا سیاه نمایی با حضور مسعود فراستی و با اجرای میلاد دخانچی در تالار سوره حوزه هنری برگزار شد. مسعود فراستی در نشست سینمای ایران از امید تا سیاه نمایی با تاکید براینکه سینما آینه اجتماعی خودش نیست، گفت: این موضوع دعوای من با مرتضی آوینی بود. *دخانچی: کارکرد آینه نفی وضع موجود است در ابتدا، میلاد دخانچی مجری برنامه به فیلم کاپرا کجاست؟ اشاره کرد و گفت: عمده استدلال این فیلم روی مفهوم سینما به مثابه آینه و تایید و رد این گزاره طراحی شده است. فیلم انصاری تلاش می کند این گزاره را به مشکل تبدیل کند و اثبات کند که این گزاره چقدر درست یا غلط است. وی گفت: موضع فیلمساز در اثر کاپرا کجاست؟ این است که فیلمساز با مخفی شدن پشت گزاره سینما به مثابه آینه یا انعکاس دهنده وضع موجود از مسئولیت اجتماعی، سیاسی و فرهنگی خودش شانه خالی می کند. این مجری در ادامه به تشریح وضعیت آینه پرداخت و با طرح این سوال که اساساً آینه چیست و اگر بخواهیم آن را فلسفی تجزیه و تحلیل کنیم چه کارکردی دارد، عنوان کرد: آینه در قدم اول چیزی است که انعکاس دهن برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |