خلیجی که فارس ماندنش دست خیلی ها را رو کرد!«خلیج فارس» میدانی شد برای امتحان آن دسته از کسانی که سال ها خود را سینه چاک مردم، آب و خاک این مملکت وانمود می کردند و به جیفه ای خود را فروختند. - خبرگزاری فارس ـ گروه موسیقی ـ علیرضا سپهوند: دیک هبدایج از مکتب مطالعات فرهنگی بیرمنگام بریتانیا، نظریه هویت آفرینی در فرهنگ مسلط را مطرح می کند. او بر نقش مهم گونه ای از موسیقی در هویت یابی خرده فرهنگ های مهم جامعه معاصر نظیر گروه های جوانان و حتی گروه های قومی تاکید دارد. این گروه ها در وهله اول پیش از این که به تولید سرمایه فکر کنند، به تولید موسیقی به عنوان یک شیوه ابزار هویت و مقاومت در برابر فرهنگ مسلط یا فرهنگ میزبان می پردازد . هر چند در ادامه، کسب سود از موسیقی در کنار هویت یابی هم صورت می گیرد. این موضوع در نظریه های پسااستعماری هم مورد توجه قرار گرفته است. موسیقی سیاهپوستان آمریکا یا ایرانیان مهاجر یا به اصطلاح لس آنجلسی در دهه هفتاد میلادی از این گونه هستند. هنرمندان فعال این حوزه در دهه های گذشته تلاش کرده اند تا با تکیه بر همین اصل، به اصطلاح، موسیقی پاپ ایرانی – غربی را پیش روی مخاطبان قرار دهند که هدفش مقابله با جامعه غربی و دنباله روی از هویت ایرانی شان باشد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |