«دسته ی دختران»؛ جلوه ای نو از کنشگری زنان در سینمای دفاع مقدسگروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو؛ سارا عاقلی؛ بلوغ در سینما فقط ویژه کیفیت کار یک هنرمند نیست؛ بلوغ می تواند در پرداخت به یک سوژه ی یکسان هم رقم بخورد؛ - ساخته ی جدید منیره قیدی فیلم مهمی است. چون می خواهد لباس تنگ و محدودِ کنشگری کلیشه ای و از پیش تعیین شده برای زنان را دور بریزد و طرحی نو ایجاد کند. طرحی که در آن هر نوع تفکر و پوششی و شغلی جا شود. با همه ی تنوع و چالش هایش. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو؛ سارا عاقلی؛ بلوغ در سینما فقط ویژه کیفیت کار یک هنرمند نیست؛ بلوغ می تواند در پرداخت به یک سوژه ی یکسان هم رقم بخورد؛ مانند آنچه دسته دختران جدیدترین اثر منیره قدی رقم زده. جلوه ای نو از تصویرسازی زنان در سینمای دفاع مقدس. اگر تا پیش از این تصویر رایج از زنان در فیلم های دفاع مقدس، مربوط به نقش مادری و همسری بود، با دسته ی دختران به مبارزه و پشتیبانی نظامی و حضور مستقیم در میدان جنگ تغییر می کند. قیدی در دومین اثر سینمایی خود، زنان را از حاشیه ی سینمای دفاع مقدس، به متن مبارزه کشانده تا جسورانه از کنش ها جنسیت زدایی کند و بگوید مفهوم دفاع، نجات غیر نظامیان از معرکه ی جنگی و حتی پیشتیبانی از نیروهای درگیر جنگ، نه مردانه است و نه زنانه. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |