نگاهی به فیلم سینمایی «علفزار»/ترسیم جامعه ایران به صورت «علفزاری» پُر از ناهنجاری های اجتماعی«علفزار» اثری با «ژست اجتماعی» که در چرکترین و بی اخلاقترین بستر روایتی ممکن، مدعی بررسی پرونده های جنایی واقعی است. - خبرگزاری فارس ـ گروه سینما: فیلم سینمایی علفزار عنوان اثری در ژانر جنایی است که با سوژه ای ملتهب به چهلمین جشنواره فجر آمده است. اثری با ژست اجتماعی که در چرکترین و بی اخلاقترین بستر روایتی ممکن، مدعی بررسی پرونده های جنایی واقعی است و این همه را در تیتراژ ابتدایی فیلم متذکر می شود. اثری به شدت تلخ که البته از بازی های روان و یکدستی برخوردار است و کارگردان فیلم اولی آن به خوبی توانسته مخاطب را در 90 دقیقه بر روی صندلی سینما بنشاند. فیلم سینمایی علفزار در فُرم سینمایی خود به عنوان اثری قابل قبول و تکنیکی ظاهر می شود که کارگردان آن به درستی جایگاه دوربین را فهمیده و میداند دوربین دقیقا چه کارکردی دارد و متوجه دوربین به مثابه یک مخاطب و ناظر شده است. اثری که این همه دقت و تلاش فنی را در جهت ترسیم فلاکت مطلق انسان ایرانی بکارگرفته و در این مسیر از همان ابتدا مخاطب را با شروع تکان دهنده خود به نوعی گیج نموده و مات در هضم تماشای صحنهای فجیع از اصابت تیر هوایی مامور جوان به یک پسربچه شش ساله و تصویرسازی از کیفیت پرت شدن او از بالای پشت بام خانه و جان دادن این کودک در وسط کوچه می سازد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |