کنسرت های ما جای دیسکو را گرفته اند/«هنگ درام» در لابی ها بیزینسی شدیک نوازنده سازهای کوبه ای، از معروف شدن بی پایه و اساس برخی از سازها و مهجور ماندن تعدادی دیگر انتقاد کرد. - وحید اسداللهی، نوازنده سازهای کوبه ای در نوزدهمین برنامه آهنگ خانه هنرمندان ایران با موضوع تاثیر سازهای کوبه ای بر موسیقی ایران از معروف شدن بی پایه و اساس برخی از سازها و مهجور ماندن تعدادی دیگر انتقاد و بیان کرد: برخی سازهای کوبه ای مثل هنگ درام و کاخن به دنبال لابی های جهانی بیزینسی شده اند. مخاطبی که موسیقی مادری خود را نشناسد و عاشقش نشود، موسیقی سایر زبان ها را درک نخواهد کرد. چرا تنبک مهجور ماند؟ به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، نوزدهمین لایو آهنگ خانه هنرمندان ایران با موضوع نقش سازهای کوبه ای بر موسیقی ایران با حضور وحید اسداللهی و حمید قنبری از نوازندگان سازهای کوبه ای و با اجرا و کارشناسی سما بابایی در صفحه اینستاگرام خانه هنرمندان ایران برگزار شد. حمید قنبری درباره کتاب تنبک نوازی به روایت امیر ناصر افتتاح بیان کرد: اولین کسی که برای ساز تنبک نت نوشته است استاد ابوالحسن صبا بوده است و نت های او قبل از کتاب آموزش تنبک استاد حسین تهرانی منتشر شده است و از سیستم یک خطی که امروز نیز متداول است، در آن استفاده شده است. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |