اگر خرده موقعیت ها را به سوژه های خاص تبدیل کنیم، هنر استحادثه مستند را یک خبرنگار یا روزنامه نگار هم می تواند بنویسد. ولی هیچ وقت آن نوشته اثر ادبی نمی شوند اما هستند آدم هایی که اتفاقاتی را که افتاده با ابزار ادبیات می نویسند و ماندگار می کنند. - ایسنا/هرمزگان یک نویسنده و کارگردان گفت: حادثه مستند را یک خبرنگار یا روزنامه نگار هم می تواند بنویسد. ولی هیچ وقت آن نوشته اثر ادبی نمی شوند اما هستند آدم هایی که اتفاقاتی را که افتاده با ابزار ادبیات می نویسند و ماندگار می کنند. احسان عبدی پور در حاشیه نشست تخصصی انجمن قصه گویی هرمزگان، در گفت و گو با ایسنا، افزود: واقعیت این است که بیشتر از آن که بخواهم بار را بر دوش خلاقیت یا توانایی فنی بگذارم، بار را بر دوش جغدوارگی، خیره شدن و نگاه کردن به آدم ها و ماجراهای آنها می گذارم. وی با بیان اینکه رویداد در محیط، 50 درصد قصه است اما این که چه پردازشگری می خواهد با آن قصه مواجه شود مهم تر است، خاطرنشان کرد: این که خرده موقعیت ها را با توجه به رشدی که کرده ایم به سوژه های خاص تبدیل کنیم هنر است. این نویسنده با اشاره به اینکه حادثه از بیرون رخ می دهد اما مهم، ذهن آماده است که می تواند مثل برق آن را بگیرد. حال می پرسید این ذهن چطور آماده می شود؟، عنوان کرد: به هزار طریق ذهن این آمادگی را پیدا می کند، ذهنی که تعهد اجتماعی نداشته باشد و همه چیز عالم برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |