انتقاد یک گرافیست از آخرین دیوارنگاره میدان ولی عصرصابر شیخ رضایی، هنرمند گرافیست با انتقاد از دیوارنگاره «امان نامه» گفت: چرا باید چهره شمر به عنوان یک بدمن برای 20 شب در ابعاد بزرگ در میدان ولی عصر دیده شود؟ - به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی حوزه هنری، بیست و هفتمین محفل عصرنشینی هنر و اندیشه دیدار با نگاهی به نقاشی امان نامه اثر جدید حسن روح الامین، با حضور صابر شیخ رضایی طراح گرافیک و پژوهشگر، مجید بزرگ زاده فعال هنر و رسانه، به همت پژوهشکده فرهنگ و هنر اسلامی برگزار شد. بزرگ زاده، عامه پسند بودن را از دلایل دیده شدن آثار روح الامین در عرصه عمومی دانست و عنوان داشت: نقد جدی که به روح الامین وجود دارد این است که یک جایی گرفتار روضه شد که از این جهت باید گفت خوش به حال او، ولی یک جایی نیز گرفتار تکنیک شد. این تکنیکی که از آن حرف می زنیم نیز از منظر تعاریف هنر امروز است، اگر نه اصلاً مهم نیست. باید اذعان کرد که یکی از دلایل دیده شدن نیز سوای بحث اخلاص و نیتی که او دارد، می تواند ضعف سواد بصری جامعه ما باشد. * روح الامین سراغ موضوعات اجتماعی برود وی با بیان اینکه باید آثار روح الامین را یک تصویرسازی بر اساس روایت دانست، به نقد این آثار نیز پرداخت و گفت: کاری که حسن روح الامین می کند این است که روضه را از خلوت به جلوت می آورد و این می تواند محل تأمل باشد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |