فراستی: «ابلق» داستان ندارد/ کار دوربین در سینما فریب مخاطب نیست«ابلق» داستان ندارد و شخصی به شخصی نظر دارد و ظاهراً فیلم درباره جنبش اخیر مد شده در اروپا به نام «می تو» است اما در فیلم بیشتر «یو تو» است. - به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس، مسعود فراستی در میز نقد برنامه هفت که اختصاص به نقد فیلم سینمایی ابلق به کارگردانی نرگس آبیار داشت، گفت: ابلق داستان ندارد و شخصی به شخصی نظر دارد و ظاهراً فیلم درباره جنبش اخیر مد شده در اروپا به نام می تو است اما در فیلم بیشتر یو تو است. محمدتقی فهیم نیز درباره فیلمساز گفت: خانم آبیار در میان چند خانم فیلمسازی که از دستاوردهای سینمای ما بوده که توانسته در سینما به لحاظ کمّی قدم های خوب بردارد البته از نظر کیفی نیز دچار فراز و فرودهای بسیاری بوده است. در دنیا اینگونه است که خانم ها در فیلمسازی محلی از اعراب برای تکنیسین های پشت دوربین یا صاحبان فکر ندارند و عموماً جلوی دوربین از آنها استفاده می شود. وی ادامه داد: نرگس آبیار در حال حاضر برای ماندگاری در سینما قدم برداشته است و فیلم جدیدش علیرغم ضعف هایی که دارد اما نشان می دهد حالا نسبت به فیلم های قبلی اش رو به رشد است. باید تغییر در روش گرفتن نماهایش با دوربین بدهد؛ دوربین روی دست الزاماً همه جا بد نیست و اتفاقاً در دنیا تبدیل به سبکی شده است و پسامدرن محسوب می شود. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |