کاهش خلاقیت در موسیقی ایرانی/ آن ها که از تکرار سنت هراس نداشتندیکی از پژوهشگران و نویسندگان حوزه موسیقی از انتشار کتابی در حوزه آموزش نوازندگی تار و سه تار براساس متدها و مولفه های آموزشی متناسب با خلاقیت افراد سخن گفت. - محمد امین میراحمدی نویسنده، پژوهشگر و منتقد حوزه موسیقی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن اعلام خبر تدوین و تالیف یک اثر پژوهشی در قالب جلد اول کتاب آموزش عمومی تار و سه تارنوازی بر اساس اهداف و سلائق درباره این اثر گفت: خلاقیت و نوآوری در هنر، فرآیندی است که بعد از تقلید آغاز می شود؛ زمانی که هر فرد متناسب با خلاقیت و رهیافت های شخصی می تواند در ارتباط با اصول و فروعی که از پیش آموخته به نوآوری بپردازد. وی افزود: میل به دگربودگی محض به معنای حذف هر آنچه پیش از من بوده، منجر به ایجاد ضایعه در هنرهای سنتی و اصیل می شود؛ زیرا عناصر اصیل از گذر زمان عبور کرده و نشانی از تاریخ یک فرهنگ دارند؛ اگر هنرمند منافاتی بین حضور آنها و نوگرایی احساس کند باید در زمینه های گوناگون از آن ها فاصله معناداری بگیرد، تا جایی که استفاده از عناصر اصلی کلیشه محسوب می شود. این پژوهشگر ادامه داد: طبیعی است که موسیقی پاپ بر اساس رسالت خود می تواند آزادانه تر انتخاب کند و خیلی از موارد از سنت نیز فاصله بگیرد اما موسیقی کلاسیک، اصیل یا هنری در نتیجه چنین برخوردی صدمات زیادی می بیند که جبران آن غیرممک برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |