خلق اثر با سلیقه سنتی و نگاه نو/ وقفه ای که فرصت کسب تجربه شدعضو شورای انتخاب یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک معتقد است نقطه عطف در عرصه سرامیک جایی بود که هنرمندان فعال در رشته های دیگر هنر مثل مجسمه و نقاشی، - وارد حوزه نوگرایی در سرامیک ایران شدند. مجتبی ضیایی عضو شورای انتخاب یازدهمین دوسالانه ملی سرامیک ایران درباره دوسالانه سرامیک و روند رشد آن به خبرنگار مهر گفت: دبیری دوسالانه های سرامیک تا پیش از دوره یازدهم، برعهده استاد انوشفر (7 دوره)، خانم سالور (یک دوره) و انجمن ملی سرامیک ایران بود که در همه این دوره ها، روندی به سوی نهادینه کردن سرامیک مدرن در ایران مدنظر و بسیار هم در این راستا مؤثر بود. وی توضیح داد: نقطه عطف در عرصه سرامیک جایی بود که هنرمندان فعال در رشته های دیگر هنر مثل مجسمه و نقاشی، وارد حوزه نوگرایی در سرامیک ایران شدند که این نوگرایی را در دوسالانه دهم شاهد بودیم. عمده کارها در آن دوره نگاه مدرن داشت و بخشی هم در ارتباط با هنر مدرن و سنت بود یعنی با سلیقه سنتی اما نگاه نو به خلق آثار پرداختند. ضیای به وقفه 10 ساله بین دوسالانه دهم تا یازدهم اشاره کرد و افزود: در این 10 سال، چندین نمایشگاه مهم در این حوزه برپا شد و گروه هایی نیز شکل گرفت و به نوعی این مدت دهه ورود سرامیک به هنر معاصر نیز به حساب می آید و کم کم آثاری با نگاه معاصر شکل گرفتند؛ آثاری که برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |