انتقاد از مجسمه های شهری به ارتقای کیفی می انجامدبا اشاره به اینکه سردیس های ساخته شده از مفاخر فرهنگی که در خانه هنرمندان نصب شدند، یک پارچه نبودند، در این زمینه تصریح کرد: - یک هنرمند مجسمه سازـ با اشاره به اینکه سردیس های ساخته شده از مفاخر فرهنگی که در خانه هنرمندان نصب شدند، یک پارچه نبودند، در این زمینه تصریح کرد: در بین این آثار، هم کار خوب وجود داشت و هم ضعیف؛ البته رسانه ها عمدتا تصاویر آثار بد را بازتاب دادند و این امر باعث شده بود که تفکر عمومی به این سمت برود که کلیه آثار ضعیف بودند. بیژن غنچه پور - مجسمه ساز - درباره نحوه پرداختن به مجسمه های شهری و انتقاد از ساخت آنها، به مقایسه فضای آشفته امروز با جامعه قرن 19 فرانسه پرداخت که رودن مجسمه بالزاک را با چهره ای خشن، بافتی نامنظم و زشت ساخته بود. این هنرمند در گفت وگویی با ایسنا با تاکید بر اینکه لزوما یک مجسمه شهری نباید زیبا باشد، در ادامه با این پرسش مواجه شد که آیا این آزمون و خطاها، درباره شهر تهران که با انواع آلودگی از جمله آلودگی های بصری شهری همراه است نیز صدق می کند؟ غنچه پور در این زمینه توضیح داد: هدف از نصب اثر هنری در شهر، تنها زیباسازی نیست. اثر هنری غیر از زیباسازی، حاوی پیام است. اثر هنری در شهر افراد را به تفکر وا می دارد و شاید مواردی را خاطرنشان می کند که لزوما زیبا نباشد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |