«ژَرِه» شنیدنی شد/ فضایی صمیمی برای گفتگوی دست ها!آلبوم «ژَرِه» مشتمل بر دو نوازی تار منوچهر امیر حشمتی و تمبک پدرام بلورچی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. - آلبوم ژَرِه مشتمل بر دو نوازی تار منوچهر امیر حشمتی و تمبک پدرام بلورچی در ژانر موسیقی ردیف دستگاهی ایرانی پیش روی مخاطبان قرار گرفت. به گزارش خبرنگار مهر ، ژَرِه عنوان یکی از تازه ترین آثار موسیقایی منتشر شده در روزهای اخیر است که با هنرمندی منوچهر امیر حشمتی نوازنده تار و پدرام بلورچی نوازنده تمبک در بازار موسیقی منتشر شد. ژَرِه به معنای طنین ماندگار در صدای ساز است. میرعلیرضا میرعلی نقی نویسنده و پژوهشگر شناخته شده موسیقی ایرانی در یادداشتی به بهانه انتشار آلبوم ژَرِه نوشته است: اساس هم نوازی در موسیقی دستگاهی ایرانی، اگر به قصد بازنوازی عینی رپرتوار کلاسیک (ردیف ها و قطعات کلاسه شده مشهور) نباشد، بی تردید بر اساس یک هدف استوار می شود: گفتگو . در این رابطه متقابل صداها و سکوت ها، از هرچه مایملک این فرهنگ در اختیار نوازندگان قرار می دهد، می توان برحسب مهارت اجرا و هوش تخیل موسیقایی، بهره برد و همه آن ها را در خدمت بیانی آزاد و شاعرانه قرار داد. در نود سال گذشته، دو ساز ویولن و تار، به همراهی تمبک، حاصل این جریان و ابزار بیانگر شور و حال و این گفتگوهای موسیقایی بوده اند و باقی سازها برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |