جیرانی: «خروج» سیاسی ترین و تلخ ترین فیلم حاتمی کیاستحاتمی کیا، طبیعی ترین و روشن ترین شخصیت این سینما است که نقاب بر چهره ندارد و «خروج» تندترین، سیاسی ترین و تلخ ترین فیلم اوست. - به گزارش خبرگزاری فارس، فریدون جیرانی روزنامه نگار و سینماگر پیشکوست در یادداشتی درباره فیلم سینمایی خروج نوشت: رحمت روستایی روستای عدل آباد خروج می کند. او روستاییان را فرا می خواند تا با تراکتورهایشان با هم به تهران دفتر رییس جمهور بروند. رحمت معتقد است، مدیران میانی قادر به حل مشکلات روستای عدل آباد نیستند و باید با بالاترین مقام کشور مشکلات این روستا را حل کند. خروج با سفر شروع می شود و با برخورد تند و عصبانی مشاور رییس جمهور به سرانجام نزدیک می شود و… و سرانجام فیلم تمام می شود. این پایان باز، فیلم خروج را از دیگر آثار حاتمی کیا جدا می کند. تفاوت خروج با دیگر آثار حاتمی کیا به قهرمانش برمی گردد. قهرمانی که درگیری های عاطفی حاج کاظم و حیدر ذبیحی را ندارد. قهرمانی که عصبانی نمی شود و در مقابل برخورد تند مشاور رییس جمهور که اسمش را می پرسد، عصبی ولی آرام اسمش را می گوید، با همان صلابتی که امیلیانو زاپاتا اسمش را به رییس جمهور مکزیک گفت. قهرمان خروج نه دوستی دارد، نه خانواده ای، او تنهاست. او قهرمانی است خشک، جدی و مصمم. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |