بازنمایی معقول از شرارت های عبدالمالک ریگیفرزانه غلامی تبار سینمای ایران خوشبختانه به سبب جسارت برخی فیلمسازان خاص و البته کاربلد که تعددشان هم خیلی نیست، - سینمای ایران خوشبختانه به سبب جسارت برخی فیلمسازان خاص و البته کاربلد که تعددشان هم خیلی نیست، توانسته در همین سال های اخیر فیلم هایی بسازد که از قضا حسابی جاندار هستند. این ها روی موضوعاتی مانور داده اند و همچنان هم می دهند که هم به درد این مخاطب سینما می خورد و هم باری از دوش سوژه های ملی و میهنی برمی دارد. مصداق عینی اش نیز فیلم سعید ملکان است یعنی روز صفر ؛ فیلمی که حاصل تجربه چندین ساله سعید ملکان در پشت دوربین این سینماست که نمونه های جدی اش را در همکاری با بهرام توکلی نیز به خورد مخاطب داده است. امسال هم با همین فیلم روز صفر در مقام کارگردان، قدمی بزرگ در تصویرسازی و بازنمایی موضوعات خاص برداشته است. روز صفر به ماجرای عبدالمالک ریگی می پردازد؛ البته تنها گوشه ای از اقدامات تروریستی او در منطقه سیستان و علیه کشورمان است که نهایتا هم مروری دارد موجز، از دستگیری او که در همین خلاصه گویی، اما سنگ تمام می گذارد. قرار نیست هیچ فیلمی منتهی به نقطه ضعف نشود؛ همچنان که مثلا به سکانس های ضبط شده فیلم ملکان در لوکیشن های خارجی در برلین هم می توان انتقاد کرد، از این بابت که ترکیبی از سکانس هایی هستند با رنگ و لعاب برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |