دفتر «کبریت های نیم سوخته» بسته شد/ گفت و گوی اختصاصی با 5 هنرمند این نمایشگاهمعین هاشمی نسب از هنرمندان این نمایشگاه در رابطه با اثر خود گفت: کبریت های نیم سوخته نمادی بود از زمان، احساس و مرگ. - به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نیکو ترخانی از هنرمندان برجسته عرصه آثار تجسمی که اثری را برای این نمایشگاه داده بود در رابطه با اثر خود گفت: من مدت هاست که با این ترکیب (پرتره هایی که در بیشینه ی موارد سلف پرتره هستند با نقوش و طرح های ایرانی) کار می کنم. این روند برای من مسیری طولانی است که از ابتدای کارم تا به امروز ادامه پیدا کرده است و فکر می کنم همچنان ادامه داشته باشد. اگر به آثار پیشین من از گذشته تا به امروز نگاهی بیاندازید متوجه خواهید شد که این سلف پرتره ها و به عبارتی خودنگاره ها در طول زمان تغییر شکل داده اند و پیرتر یا جوانتر، شادتر یا محزون تر و یا آزادتر و دربندتر شده اند. طرح ها و نقوش نیز چه از نظر میزان فضایی که در چهارچوب اثر از آن خود کرده اند و چه از نظر رنگ و کارماده ای که در ساختشان به کار رفته است تغییرات بسیاری کرده اند. شاید در گذشته من خودنگاره هایم را بیشتر "اسیر" زمینه می دیدم و امروز نگاهی خودی تر و حتی اگزوتیک تر به آنها دارم و در میانه ی انتخاب میان ماندن در پس زمینه و ایمنی و حریم نقوش (سنن) و یا رهایی از بافتاری که شاید دیگر به بخشی از وجودشان تبدیل شده؛ مردد برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |