استفاده از هر سازی در پوستر جشنواره موسیقی فجر موجب دلخوری می شد!طراح تندیس چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، تاکید کرد: در طراحی این تندیس از شمایل یک پرنده که در ادبیات کهن ایرانی زیاد از آن یاد شده و با نام های مختلفی از جمله: - استفاده از هر سازی در پوستر جشنواره موسیقی فجر موجب دلخوری می شد! طراح تندیس چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، تاکید کرد: در طراحی این تندیس از شمایل یک پرنده که در ادبیات کهن ایرانی زیاد از آن یاد شده و با نام های مختلفی از جمله: بلبل (هزار دستان)، بلبل هزار آوا، شباهنگ یا عندلیب معروف است، نمادی از نغمه خوانی و خوش آوایی در عرصه جهانی شناخته شده، بهره برده است. به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی چهلمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر، انوشیروان مانی طراح پوستر و تندیس این دوره از جشنواره درباره طراحی گفت: پوستر و تندیس جشنواره موسیقی بین المللی باید نمادی از هنر موسیقی باشد و طبعا اولین ایده ای که به ذهن طراح می رسد قراردادن ساز به عنوان نماد موسیقی ایرانی و یا تلفیقی از سازهای ایرانی و خارجی در طراحی تندیس و پوستر هست. انوشیروان مانی ادامه داد: اما این نوع ایده ایرادهای بسیاری داشت اول اینکه در طراحی تندیس و پوستر امکان جاگذاری همه سازها نیست و دوم توجه به این مطلب است که استفاده از هر سازی موجب دلخوری و یا نادیده انگاشتن دیگر سازهای موسیقی ایرانی برچسب ها: جشنواره - موسیقی - جشنواره موسیقی - بین المللی - جشنواره موسیقی فجر - تندیس - طراح |
آخرین اخبار سرویس: |