مطالب مرتبط:
معمای حل نشده پرواز MH370؛ مجوز جدید برای جست وجوی هواپیمای مالزی صادر شد
اینفوگرافی| بیشترین جست وجوی ایرانی ها در آذر 1403 چه بود؟
جست وجوی تاریخ مازندران در تپه «ترکام»
جست و خیزهای دلار، سکه، طلا و بورس تا پایان سال مهار می شود؟
صعود تیم واترپلو ایران به نیمه نهایی کاپ جهانی سطح 2
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 1 دی 1403 ساعت 11:202024-12-21فرهنگي

در جست وجوی جهانی جدید


امسال، فیلم «در آغوش درخت» با قصه ای ظاهراً ساده و انسانی، نماینده ایران در اسکار است، اما این انتخاب بیشتر دلیلی برای بازاندیشی جایگاه و مسیر سینمای ایران در جهان است.

- امسال، فیلم در آغوش درخت با قصه ای ظاهراً ساده و انسانی، نماینده ایران در اسکار است، اما این انتخاب بیشتر دلیلی برای بازاندیشی جایگاه و مسیر سینمای ایران در جهان است.

به گزارش خبرگزاری مهر ؛ روزنامه وطن امروز به سینمای ایران و آستانه حضور آن در اسکار پرداخت و نوشت: سینمای ایران، در آستانه حضور در اسکار، همچنان میان دوگانه ای بنیادین سرگردان است؛ دوگانه ای که از سویی، آن را به آسمان های آرزو و جاه طلبی می کشاند و از سوی دیگر، به ورطه تکرارهای بی حاصل فرو می برد.

امسال، فیلم در آغوش درخت با قصه ای ظاهراً ساده و انسانی، نماینده ایران در این جشنواره است اما این انتخاب، بیش از آنکه نمادی از پیشرفت یا شکوفایی سینمای ما باشد، می تواند دلیلی باشد برای بازاندیشی درباره جایگاه و مسیر سینمای ایران در جهان.

برای فهم این معنا باید از سطح به عمق رفت؛ از ظاهر جشنواره ای و نمایشی اسکار، به درون مایه های فلسفی آن.

اسکار، در ظاهر، جشنواره ای برای تقدیر از بهترین های سینماست اما در حقیقت، میدان نبردی است برای تثبیت هژمونی فرهنگی غرب؛ فضایی که در آن، نه حقیقت سینمایی، بل


برچسب ها: سینمای ایران - نماینده ایران در اسکار - نماینده ایران - سینمای ایران در جهان - ایران - ایران در اسکار - نماینده
آخرین اخبار سرویس:

در جست وجوی جهانی جدید

در جست وجوی جهانی جدید