سودابه و سیاوش، بی حرف و سخن، وسط گود زورخانهکارگردان نمایش «به زور»، این نمایش را ادای دینی به هویت ملی کشورمان می داند و از کم اعتنایی به نمایش های ایرانی و تعطیلی جشنواره تئاتر دانشگاهی ابراز تاسف می کند. - کارگردان نمایش به زور ، این نمایش را ادای دینی به هویت ملی کشورمان می داند و از کم اعتنایی به نمایش های ایرانی و تعطیلی جشنواره تئاتر دانشگاهی ابراز تاسف می کند. سپیده سروری، دانشجوی رشته ادبیات نمایشی است که این روزها نمایش به زور را به عنوان کار برگزیده کارگاه آموزشی کطاب جمئه در مجموعه تئاتر لبخند اجرا می کند. او در گفتگو با ایسنا از شکل گیری این اثر نمایشی می گوید و تاکید دارد که تعطیلی جشنواره دانشگاهی نه تنها به دانشجویان بلکه به بدنه کلی تئاتر کشور ضربه می زند. سروری درباره شکل گیری این اثر نمایشی می گوید: ایده کلی اجرای این نمایش، روایت داستان سودابه و سیاوش شاهنامه با استفاده از حرکات زورخانه ای است که بدون هیچ دیالوگی اجرا می شود. تمام حرکات، صحنه ها، میزانسن ها و فرم کلی بر اساس قواعد زورخانه طراحی و چیده شده است. او درباره انگیزه خود از اجرای چنین نمایشی می گوید: خیلی دوست داشتم نمایش ایرانی و متفاوتی اجرا کنم چون در تمام نمایش های ایرانی عموما از شیوه هایی مانند تعزیه، سیاره بازی و . برچسب ها: نمایش - جشنواره تئاتر دانشگاهی - نمایش های ایرانی - تئاتر دانشگاهی - جشنواره - تئاتر - تعطیلی |
آخرین اخبار سرویس: |