مطالب مرتبط:
ایریسا سکوی تحول دیجیتال صنایع ایران است/ هوش مصنوعی موتور متحرکه تحول دیجیتال است
ایریسا سکوی تحول دیجیتال صنایع ایران است/ هوش مصنوعی موتور متحرکه تحول دیجیتال است
چرا هوش مصنوعی نمی تواند جای پزشکان یا وکلا را بگیرد؟!
امضای تفاهم نامه آموزش صنایع دستی با بهره گیری از هوش مصنوعی در زاهدان
علی دایی: دکترها گفتند زنده نمانم / به جای رفتن به خارج در ایران سرمایه گذاری کردم ! / زور هیچکس به خدای دایی نمی رسد !
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 6 آذر 1403 ساعت 11:552024-11-26سياسي

فلسفه هوش مصنوعی در حال شکل گیری است/جای خالی فلسفه در سینمای ایران


میزگرد «فلسفه و دلنگرانی های وجودی انسان» با حضور دو تن از اساتید گروه فلسفه دانشگاه خوارزمی در این دانشگاه برگزار شد.

- فلسفه هوش مصنوعی در حال شکل گیری است/جای خالی فلسفه در سینمای ایران ایسنا/البرز میزگرد فلسفه و دلنگرانی های وجودی انسان با حضور دو تن از اساتید گروه فلسفه دانشگاه خوارزمی در این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش ایسنا، دکتر قدرت الله قربانی استاد تمام گروه فلسفه دانشگاه خوارزمی در این میزگرد گفت: دو تلقی از فلسفه وجود دارد که یکی نگاه حرفه ای و شغلی و دیگری نگاه بنیادی تر به عنوان افق فکری است.

قربانی افزود: امروز ما از یک طرف با رشد علم در بخش های مختلف اعم از فیزیک، پزشکی، ریاضیات، علوم تجربی و .

که نتیجه فناوری جدید است مواجه هستیم.

از طرف دیگر با علوم انسانی جدید از جمله جامعه شناسی، اقتصاد، روانشناسی، علوم سیاسی و.

هم مواجه هستیم.

کارکرد فلسفه در اینجا این است که به پرسش هایی که علوم جدید برای انسان مطرح می کند و به پرسش هایی که فناوری جدید برای انسان پیش می آورد نگاه فلسفی داشته باشد.

وی افزود: این یعنی فیلسوف می تواند به دستاوردهای نجوم، پزشکی، فیزیک، شیمی و .

نگاه فلسفی داشته باشد.

مثلاً به چالش های هوش مصنوعی، علم سیاست، جامعه شناسی و.


برچسب ها: فلسفه - دانشگاه خوارزمی - دانشگاه - سینمای ایران - خوارزمی - هوش مصنوعی - میزگرد
آخرین اخبار سرویس:

فلسفه هوش مصنوعی در حال شکل گیری است/جای خالی فلسفه در سینمای ایران

فلسفه هوش مصنوعی در حال شکل گیری است/جای خالی فلسفه در سینمای ایران