مطالب مرتبط:
دعوای علم بومی نقطه مقابلش علم جهانی است
بومی سازی تجهیزات شبکه ملی اطلاعات به 50 درصد رسید
تکرار حرف های علم الهدی توسط خواننده زن افغانی + ویدیو
نیازمند تمیزکاری فکری هستیم/تولید علوم اجتماعی در جهان بومی است
تصاویر/ افتتاحیه همایش بین المللی جایگاه علم در تمدن نوین اسلامی در ارومیه
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 8 آبان 1403 ساعت 16:052024-10-29سياسي

ادله دیدگاه نافیان علم بومی خدشه پذیر است


روند ما در مجامع و گروه هایی که درباره علم دینی کار کردند موفقیت آمیز نبوده چون این پروژه ها بر مبانی بار شدند که مخدوش هستند و اساسا به دیسیپلین علمی نمی رسند.

- حجت الاسلام سیدحسین حسینی گفت:روند ما در مجامع و گروه هایی که درباره علم دینی کار کردند موفقیت آمیز نبوده چون این پروژه ها بر مبانی بار شدند که مخدوش هستند و اساسا به دیسیپلین علمی نمی رسند.

به گزارش خبرگزاری مهر ، حجت الاسلام سیدحسین حسینی استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی در نشست تخصصی کارنامه علم بومی در بوته نقد گفت: مهمترین کار علوم انسانی تغییر مفهوم و نظام سازی مفاهیم است و این کار کمی نیست و بسیار مهم است.

از سوی دیگر کار روش شناسی است.

مهمترین کار علوم انسانی تببین مسئله و حل است.

بازی در علوم انسانی بازی مفهومی است و در علم بومی مسئله مفهوم است یعنی ما باید بیش از هر چیزی روی مسئله مفهوم صحبت کنیم باید روی مفهوم تمرکز کنیم.

بخشی از بوم به بوم خانوادگی و زیستی محقق شکل می گیرد و در خلأ ظهور نمی یابد.

استادیار پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی ادامه داد: هر حرفی در باره علم بومی می زنیم گویی ناظر به علم دینی است.

این یک پارادوکس دو سویه است.


برچسب ها: علوم انسانی - سیدحسین حسینی - حجت الاسلام - مفهوم - پژوهشگاه علوم انسانی - علوم - پروژه ها
آخرین اخبار سرویس:

ادله دیدگاه نافیان علم بومی خدشه پذیر است

ادله دیدگاه نافیان علم بومی خدشه پذیر است