مولانا؛ تکامل بخش راه سنایی و عطار نیشابوریمولانا تأثیر پذیری خود را هم از عطار و هم از سنایی داشته است، یک بیت معروف نیز دارد که می گوید: «عطار روح بود سنایی دو چشم او ما از پی سنایی و عطار آمدیم» لذا مولوی اشاره می کند که در واقع کامل کننده راه سنایی و عطار است. - ایسنا/قم یک مدرس ادبیات فارسی گفت: مولانا تأثیر پذیری خود را هم از عطار و هم از سنایی داشته است، یک بیت معروف نیز دارد که می گوید: عطار روح بود سنایی دو چشم او ما از پی سنایی و عطار آمدیم لذا مولوی اشاره می کند که در واقع کامل کننده راه سنایی و عطار است. محمد صدیقی دکترای ادبیات فارسی در گفت وگو با ایسنا به مناسبت 8 مهرماه روز بزرگداشت مولوی اظهار کرد: در بین شاعران قرن هفتم از نظر غزل و مثنوی عرفانی مولانا زبانزد است. وی ادامه داد: در زمینه مثنوی، سنایی آغازگر مثنوی های عرفانی بود، بعد از او می توانیم عطار نیشابوری را تکمیل کننده مثنوی های عرفانی بدانیم؛ که در نهایت به دست مولانا رسید که کامل ترین مثنوی عرفانی در زبان فارسی نام گرفت. صدیقی عنوان کرد: در زمینه غزل عرفانی نیز بعد از آشنایی مولانا با شمس تبریزی، در واقع نمونه های عالی آن معشوق عرفانی را در ادبیات فارسی، ما در هیچ کجای زبان فارسی جزء در غزل مولانا نخواهیم دید. برچسب ها: سنایی - عطار - عطار نیشابوری - مولانا - ادبیات فارسی - مثنوی - روز بزرگداشت مولوی |
آخرین اخبار سرویس: |