مطالب مرتبط:
اشاعه عدالت در جامعه از جلوه های اخلاقی حکومت پیامبر(ص) بود
اشاعه عدالت در جامعه از جلوه های اخلاقی حکومت پیامبر(ص) بود |
حدیث نگاشت | فرزندانتان را با محبت پیامبر(ص) تربیت کنید
اشاعه عدالت در جامعه از جلوه های اخلاقی حکومت پیامبر (ص) بود
جشنواره «امامت و مهدویت» نگاه دینی را در نظام تعلیم و تربیت تقویت می کند
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 شهریور 1403 ساعت 01:152024-09-01سياسي

جایگاه روش های اخلاقی و تربیتی پیامبر (ص) در تربیت دینی


انسان موجودی مرکب از روح و بدن و انسانیت انسان به روح وی است.

حقیقت وجودی انسان مراتبی دارد و با انجام دادن افعال اختیاری در این مراتب صعود می کند و به کمال می رسد البته کمال طلبی و کمال پذیری انسان با روح جاویدان و قدرت تعقل پایانی ندارد.

- ایسنا/خراسان رضوی انسان موجودی مرکب از روح و بدن و انسانیت انسان به روح وی است.

حقیقت وجودی انسان مراتبی دارد و با انجام دادن افعال اختیاری در این مراتب صعود می کند و به کمال می رسد البته کمال طلبی و کمال پذیری انسان با روح جاویدان و قدرت تعقل پایانی ندارد.

خداوند کامل مطلق است و فقط او واجد همه کمالات بی نهایت اســت.

از این رو آنچه در نهایت باید مصــداق کمال و هدف نهایی انسان شود قرب اختیاری به خداوند متعال است که در پرتو بندگی الهی حاصل می شود.

رسیدن انسان به مقام قرب ربوبی و پرورش اســتعدادهای انسانی از رهگذر بندگی و اطاعت خداوند امکان پذیر است و برای رسیدن به این هدف باید الزامات آن مهیا شود بنابراین نیازمند نیل به اهداف واسـطی هســتیم تا از این طریق بسـترهای لازم فراهم شود.

این اهداف به شرح زیر هستند: هدایت و رشد خداوند در آیه 7 سوره حجرات می فرماید: پیروی از سنت پیامبر اکرم (ص) نشانه رشد و تعالی انسان است و کسی که این مسیر را طی کند به کمال رشد و تعالی دست می یابد.


برچسب ها: انسان - کمال - اختیاری - خداوند - کمال طلبی - انسانیت - موجودی
آخرین اخبار سرویس:

جایگاه روش های اخلاقی و تربیتی پیامبر (ص) در تربیت دینی

جایگاه روش های اخلاقی و تربیتی پیامبر (ص) در تربیت دینی