یک دلگیری و یک خاطره از محسن وزیری مقدمشیوه تعاملی به کار رفته در آثار محسن وزیری مقدم در دهه 50 خورشیدی بسیار خاص و متفاوت بود؛ ارتباطی را با مخاطب ایجاد کرده بود که تا آن زمان کم نظیر بود. - شیوه تعاملی به کار رفته در آثار محسن وزیری مقدم در دهه 50 خورشیدی بسیار خاص و متفاوت بود؛ ارتباطی را با مخاطب ایجاد کرده بود که تا آن زمان کم نظیر بود. همان طور که واحد خاکدان به آن اشاره کرده بود محسن وزیری مقدم تاریخ عرصه هنرهای تجسمی مدرن را می شناخت و می دانست اگر قرار باشد کسی قدمی در این مسیر بردارد باید از چه چیزهایی آگاه باشد. به گزارش ایسنا، واحد خاکدان ـ نقاش سرشناس هایپررئالیست ایرانی ـ درباره محسن وزری مقدم ـ از جمله نقاشان شاخص نوگرای ایران ـ می گوید: آگاهی او بیکران بود. امیدوارم بعضی از اساتید اگر عرایض من را می شنوند ناراحت نشوند، اما به نظر من آقای وزیری تنها هنرمندی بود که در عرصه هنرهای تجسمی ایران در آن زمان، در دهه 50 خورشیدی که ما جوان بودیم و می خواستیم شروع به کار کنیم، خیلی آگاهانه و آگاه تر درباره مدرنیزم عمل می کردند. او درباره اولین برخورد خود با محسن وزیری مقدم و دیدنش اینچنین گفته است که من یادم می آید یک نمایشگاه در گالری انجمن ایران و آمریکا گذاشته بودند، که به اوایل دهه 50 خورشیدی برمی گردد؛ من آن زمان دانشجو بودم و که قبلا با کارهای ایشان آشنای برچسب ها: محسن وزیری مقدم - وزیری - هنرهای تجسمی - مقدم - محسن - ایران - خورشیدی |
آخرین اخبار سرویس: |