بازآفرینی اثر هنری با تمسک هنرمندان به معارف دینی«هنرمندان با تمسک به معارف دینی و اسطوره های آن به بازآفرینی اثر هنری می پردارند و بدون شناخت معارف دینی بومی، و نه وارداتی، نمی توان به فهم دقیق اثر هنری نائل شد. - ایسنا/اصفهان هنرمندان با تمسک به معارف دینی و اسطوره های آن به بازآفرینی اثر هنری می پردارند و بدون شناخت معارف دینی بومی، و نه وارداتی، نمی توان به فهم دقیق اثر هنری نائل شد. این جملاتی بود که در نشست دوم از سلسله نشست های اولین دوره جایزه ملی داستان و بازآفرینی مطرح شد که پنجشنبه (31 خردادماه) با عنوان ادیان و بازآفرینی و با طرح پرسشِ چه زمانی می توان گفت دین در روایت داستانی بازآفرینی شده است؟ در حوزه هنری استان اصفهان برگزار شد. علی عباسی، نشانه شناس و عضو هیئت علمی دانشگاه شهید بهشتی در ابتدای این نشست گفت: تفاوت انسان و حیوان در این است که انسان معناساز است و معنا را کشف می کند. به این منظور باید خاصیت کشف کنندگی و فراروندگی داشته باشد. انسان راه می رود با هدف رسیدن به دانشگاه یا شنا می کند با هدف صید ماهی و ورزش می کند با هدف سلامتی، اما یک گربه غذا می خورد که غذا خورده باشد و راه می رود که رفته باشد. حیوانات به اتیسم مبتلا هستند. دین می گوید فرارونده در جهان بالاست ولی اسطوره ها، فرارونده را چسبیده به جهان ما تصور می کند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |