مهرجویی؛ بنیانگذار سینمای روشنفکری ایرانزهرا قربانی رضوان؛ هنر به هر شکل و شیوه ای برگردانی است از ذات هنرمند، از نحوه حضورش از میل ها و نفرت ها و عشق ها، - مهرجویی به مخالفت با آنچه جریان رایج فیلم سازی موسوم به فیلم فارسی بود ایستاد و دنیای دیگری از اندیشه و تفکر را به هنر تزریق کرد. گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری دانشجو- زهرا قربانی رضوان؛ هنر به هر شکل و شیوه ای برگردانی است از ذات هنرمند، از نحوه حضورش از میل ها و نفرت ها و عشق ها، از تاریخ و محیطش، این ها با آدم می آیند، با آن ها زندگی می کنیم و بعد در یک لحظه به خصوص به صورت مشی هنری بیرون می افتد. این بخش از صحبت های داریوش مهرجویی سینماگر پیشتاز موج نو سینمای ایران است. فیلم سازی که به مخالفت با آنچه جریان رایج فیلم سازی موسوم به فیلم فارسی بود ایستاد و دنیای دیگری از اندیشه و تفکر را به هنر تزریق کرد. دو ساخته ی مهرجویی قیصر و گاو آثاری هستند که در حرکت به سینمای نوگرا موثر بودند. مهرجویی متولد آذر 1318 جایگاه مهم در میان سینماگران موج نو داشت. کارگردانی که با ساخت فیلم گاو در شروع مسیر حرفه ای اش ادامه مسیر را برای خود دشوارتر کرد. زیرا مخاطبانی را پروراند که توقعی دوچندان از او داشتند. رشد و پرورش مهرجویی در خانواده ای فرهنگی سبب شد تا از دیگر کارگردانان تفاوتی محسوس داشته باشد. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |