محمدرضا درویشی: آینده موسیقی مشخص نیست/ نوازندگان اصالت ها را فراموش نکنندنشست پژوهشی عودنوازی با حضور محمدرضا درویشی (پژوهشگر موسیقی و آهنگساز) در آخرین روز از جشنواره ملی عود نوازی قشم (جمعه 18 اسفند) با حضور علی مغازه ای (پژوهشگر موسیقی نواحی)، - نشست پژوهشی عودنوازی با حضور محمدرضا درویشی (پژوهشگر موسیقی و آهنگساز) در آخرین روز از جشنواره ملی عود نوازی قشم (جمعه 18 اسفند) با حضور علی مغازه ای (پژوهشگر موسیقی نواحی)، شهرام غلامی (نوازنده عود)، مجید ناظم پور (نوازنده عود)، فواد توحیدی (نوازنده عود) و اهالی رسانه برگزار شد. به گزارش ایسنا، پس از آغاز نشست، درویشی درباره تاریخچه ساز عود و مسیری که در ایران طی کرده است گفت: 400 سال پیش در دوران صفویه، شبه رنسانسی در همه حوزه ها معماری شهرسازی نگارگری و موسیقی رخ داد. صفویه آخرین دوره رواج موسیقی قدیم ایران بود که هنوز باقی مانده های مکتب مراغه ای در موسیقی باقی مانده بود، تا اینکه آلبومی به نام در گلستان عجم ها ساخته شد که در آن تصنیف هایی متعلق به آهنگسازان ایرانی است که به عنوان غنیمت جنگی یا خودشان برای فرار از ستم برخی از پادشاهان صفویه به عثمانی یا هند مهاجرت کردند. او ادامه داد: تاریخ ترکیه فعلی را که نگاه کنید به این موسیقی، موسیقی ایرانی می گویند که به هیچ عنوان ان را اجرا نمی کنند و عمدتا آثار مراغه ای و آهنگسازان خود را می نوازند. برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |