تاریخ نگاری بر خانه به دوشی های جشنواره فیلم فجربیش از سه دهه از اولین باری که اهالی رسانه و منتقدان به همراه دست اندرکاران فیلم ها صاحب یک سالن مخصوص در جشنواره فیلم فجر شدند می گذرد ولی خانه به دوشی آن ها هنوز ادامه دارد. - به گزارش ایسنا، اختصاص مکانی ویژه به خبرنگاران و عکاسان و نویسندگان سینمایی برای تماشای فیلم های جشنواره فجر در دهه اول برگزاری این جشنواره جدی نبود و شاید دوره سومِ جشنواره فجر را که در سینما صحرا یک ردیف برای اهالی مطبوعات درنظر گرفته شد بتوان از نخستین دفعاتی دانست که برای خبرنگاران جایگاه مخصوصی تدارک دیده شد. در آن دوره ها کنفرانس های مطبوعاتی به تناوب و به شکل پرسش و پاسخ برگزار می شدند؛ از جمله دوره هشتم که با اجرای عبدالله اسفندیاری در مرکز آموزش فیلم سازی همراه بود. در طول این سال ها انتخاب محل اصلی نمایش فیلم های جشنواره تغییرات متعددی داشته و تعیین یک مقر به عنوان کاخ جشنواره - یا طبق گفته برخی مدیران سال های اخیر، خانه جشنواره - که محل حضور اهالی رسانه و عوامل فیلم ها در کنار هم باشد، سبب افزایش درخواست ها برای دریافت کارت حضور در کاخ جشنواره شد بویژه آنکه گسترش و تنوع رسانه ها در این افزایش تعداد درخواست ها بی تاثیر نبوده است. با این حال اگر بخواهیم سینمای مطبوعات را در این چهار دهه مرور کنیم، یازدهمین دوره جشنواره بین المللی فیلم فج برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |