بازخوانی مسجدالاقصی و یهود در قرآنمسئله فلسطین ریشه دارتر از دعوای دو نظام سیاسی است. این مسئله از دو جنبه قابل تحلیل است: از جنبه انسانی و حقوق بشری و از جنبه قرآنی. - به گزراش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، رضا کریمی، مسئله فلسطین ریشه دارتر از دعوای دو نظام سیاسی است. این مسئله از دو جنبه قابل تحلیل است: از جنبه انسانی و حقوق بشری و از جنبه قرآنی. از جنبه انسانی یک کشور غاصب وجود دارد که حقوق انسان ها را نادیده می گیرد و کودکان و غیرنظامیان را می کشد و به جای انتقام از عامل واقعه مشهور به هولوکاست از مسلمانان انتقام می گیرد. از این جنبه البته مدعیان حقوق بشر بیکار نماندند و اتهام تروریسم و گریز از صلح را وارد می کنند. از جنبه قرآنی مسئله یهود و بیت المقدس مهم است. یک مسلمان باید برای این مسئله توجیه قرآنی داشته باشد. از تعبیر من المسجد الحرام الی المسجدالاقصی برمی آید که قدس یک مقصد و هدف است که خدا برای بنده و رسولش برگزید. از طرف دیگر صراحت قرآن در بیان دشمنی یهود با اهل ایمان نباید ما را از اتهام یهودستیزی بترساند. *ما با همه بنی اسراییل و یهودیان اصیل(به تعبیر قرآن الذین هادوا) دشمن نیستیم در خصوص یهود در قرآن سخنان زیادی گفته و نوشته شده است. قرآن مجید حداقل گفته است دشمن ترین مردم نسبت به مؤمنین یهود و مشرکین هستند و نزدیک ترین آن ها به دوستی نصارا(مسی برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |