محمدعلی باشه آهنگر: هر فیلمساز، یک لحن منحصربه فرد دارد که مانند یک اثر انگشت استسومین جلسه کارگاه انتقال تجربه فیلمسازی با حضور «محمدعلی باشه آهنگر» نویسنده و کارگردان سینما عصر دیروز برای اعضاء باشگاه مخاطبان موزه سینما برگزار شد. - به گزارش خبرگزاری فارس، محمدعلی باشه آهنگر با بیان اینکه شروع فیلم می تواند از جزء به کل یا از کل به جزء باشد، گفت: کارگردان تصمیم می گیرد که زاویه دید از کل به جز یا برعکس باشد اما به هر شکلی که بخواهد کار کند باید بدیهی ترین اتفاقات را رعایت کند و خوراک کامل برای تدوینگرش مهیا کند و این شیوه از ایده، طرح و فیلمنامه در ذهن ائ شکل گرفته باشد. وی افزود: یکی از مهم ترین پدیده هایی که در سینمای ما کمتر به آن توجه می شود، فضاسازی است و جغرافیای فیلم نیز بخشی از این فضاسازی است. باید توجه داشت که ارتباط جغرافیا با قصه و شخصیت های آن بسیار مهم است. باید فکر کنیم که از این جغرافیا را باید تصویری کنیم و تمام این اجزا در انتها تا چه اندازه می تواند در انتقال مفهوم و داستان بر کار ما اثر بگذارد؛ اگر به این موارد فکر کنیم انتخاب بهتری خواهیم داشت و اگر فیلمساز مولف باشد، این موارد برایش مهم است و از قبل به آن می اندیشید. کارگردان فیلم سینمایی ملکه با اشاره به موضوع جغرافیا در فیلمسازی گفت: جغرافیای یک فیلم باید به مخاطب معرفی شود و معمولاً یک بار نشان دادن این جغرافیا در فیلم کفایت می برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |