لحن فیلمساز اثر انگشت اوستبه گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی باشه آهنگر با بیان اینکه شروع فیلم می تواند از جز به کل یا از کل به جز باشد، گفت: کارگردان تصمیم می گیرد که زاویه دید از کل به جز یا برعکس باشد، - سومین جلسه کارگاه انتقال تجربه فیلمسازی با حضور محمدعلی باشه آهنگر نویسنده و کارگردان سینما عصر دیروز برای اعضاء باشگاه مخاطبان موزه سینما برگزار شد. به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، محمدعلی باشه آهنگر با بیان اینکه شروع فیلم می تواند از جز به کل یا از کل به جز باشد، گفت: کارگردان تصمیم می گیرد که زاویه دید از کل به جز یا برعکس باشد، اما به هر شکلی که بخواهد کار کند باید بدیهی ترین اتفاقات را رعایت کند و خوراک کامل برای تدوینگرش مهیا کند و این شیوه از ایده، طرح و فیلمنامه در ذهن او شکل گرفته باشد. وی افزود: یکی از مهم ترین پدیده هایی که در سینمای ما کمتر به آن توجه می شود، فضاسازی است و جغرافیای فیلم نیز بخشی از این فضاسازی است. باید توجه داشت که ارتباط جغرافیا با قصه و شخصیت های آن بسیار مهم است. باید فکر کنیم که از این جغرافیا را باید تصویری کنیم و تمام این اجزا در انتها تا چه اندازه می تواند در انتقال مفهوم و داستان بر کار ما اثر بگذارد؛ اگر به این موارد فکر کنیم انتخاب بهتری خواهیم داشت و اگر فیلمساز مولف باشد، این موارد برایش برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |